8 september 2015
Kleine, zelfstandige winkeliers hebben het slecht. meldde de NOS. Klopt dat wel? Eduard Plate, partner van Labyrinth in Extenzio, had er een interview met Textilia over. Kijkend naar onze praktijk is dat beeld te eenzijdig. Veel zelfstandige winkeliers doen het goed, en hebben juist kansen. Sterker nog, hun kansen groeien. Wat is is geheim? Vier succesfactoren:
- Weten waarom je je winkel ook alweer bent gestart. Vaak is dat ondergesneeuwd door de problemen van elke dag. Ga terug naar je toegevoegde waarde.
- Weten wie je doelgroep is. De verleiding om het midden te zoeken is groot. Maar het is ook een valkuil. Stel vast wie je klanten zijn.
- Weet in welk assortiment je doelgroep is geinteresseerd. Liever een goed assortiment dan 3% inkoopvoordeel. Zorg voor goede prijsmix.
- Weet hoe je respons met je klanten organiseert, hoe je ze bindt. Zodat ze net wat vaker komen en wat vaker iets kopen. Online en offline, en samen met je winkelstraat.
We hebben een praktisch werkconcept. Getoetst aan de praktijk bij Wehkamp, AKO en ondersteund door onderzoek. Vraag de informatie en voorbeelden via mail.